søndag 24. oktober 2010

10 ting om meg

1) Jeg er sykepleier. Om noen spør hvem jeg er svarer jeg dette. Det er min identitet, foreløpig. Mistenker at jeg er mye annet også, men da jeg endelig begynte å jobbe som sykepleier for et par år siden, var det som å komme hjem. Det var min siste kjæreste som fikk meg inn på tanken og satt ved siden av meg når jeg søkte, og jeg er han evig takknemlig for det.

2) Min største drøm er å skrive en bestselger og poste den til min videregående norsklærer. Jeg mangler tema, arena og karakterer, men er overbevist om at det blir noe av en gang, og at den vil skape debatt eller ihvertfall bli mye omtalt.

3) En annen hobby jeg har er male. Også her mangler inspirasjon, og dersom den kommer bruker jeg ofte en uke eller mer på å planlegge før selve malingen starter. Dette er ikke noe for allmennheten, og ferdige produkter oppbevares enten bak-frem ved besøk eller i skapet. Da er scrapping litt mindre skjult.

4) Jeg skal slutte å røyke. Og jeg hadde en plan også, nemlig å snuse i stede, sånn i en overgangsperiode. Men så er det sånn at det alltid finnes så mange unnskyldninger for å vente litt, og min er bruddet med kjæresten for et halvt år siden. Jeg har likevel ikke gitt opp. Jeg har jo klart å begynne å snuse, så kommer minus røykingen etterhvert.

5) Jeg elsker ordentlig middager med kjøtt og poteter. Dersom det blir for lenge mellom hver gang blir jeg gretten.

6) Krydder? Hmm. Har jeg aldri forstått meg på. Jeg aner ikke hva som skal hvor, og er egentlig ikke så glad i sterk mat. Har forsøkt meg på krydderurter og de ble store og skikkelig fine, men jeg brukte aldri noen av de. Det tar meg rett videre til neste punkt.

7) Gartneri. Jeg jobbet på et i 8 år og stortrivdes. Hadde døgnet hatt flere timer ville jeg antagelig jobbet der også fremdeles. Jeg vet ikke om det var kollegaene som gjorde dette, for arbeidsoppgavene var ofte tunge og kundene sære, men jobben var topp.

8) Jeg liker mennesker. Det er sjeldent jeg irriterer meg over venner, kollegaer eller andre medborgere. Jeg tror på det de sier og tilgir når de juger. Dette har ført til som tidligere nevnt diverse kjærester, men også til lite irritasjon i hverdagen sånn generelt. Det er et bevisst valg jeg har tatt om å tro på folk, så får jeg heller kaste dem ut av livet om det viser seg at de ikke er ærlige. Må bare bli litt flinkere på den utkastinga.

9) Har jeg en ledig dag kan jeg se opptil flere filmer på rad. Det er noe med det å kunne leve seg inn i andres verden og liv, og ikke minst se kortversjonen. Mitt eget liv tar jo forever og den lykkelige slutten er fortsatt ikke i nærheten.

10) Sist, men ikke minst: Evig romantiker. Jeg tror på den store kjærligheten og er tydeligvis ikke redd for å bli såret. Jeg kaster meg ut med hodet først, og tenker lite på at risikoen for knekt nakke og brudd i ryggen er svært stor. "It's better to have loved and lost, than to never have loved at all", Alfred Lord Tennyson. Det er lett for han å si, det.

1 kommentar:

  1. Dette høres veldig ut som den jenta jeg kjenner iallefall. ;) Det eneste som jeg ikke var klar over var dette med krydder. Jøsses, finnes det flere her i verden enn meg som ikke er kryddermenneske...? =D

    SvarSlett