tirsdag 15. februar 2011

Til deg min kjære

Jeg tror jeg har nevnt dette med revyen før... Men i hvertfall, jeg er ingen skuespiller, og i en av sketsjene skal jeg spille selvgod, selvsikker og litt hoven. Altså ikke meg i det hele tatt! Hehe :P Derimot gjør min nest minste lillesøster en merkverdig god imitasjon av akkurat en slik karakter, og jeg har fått lov til å basere min tolkning på hennes utførelse, på en betingelse. Første forslag var at jeg skulle lure inn navnet hennes og at hun er kul i en eller annen sang/sketsj, men konklsjonen ble et stykke i bloggen min om bare henne.

Og dette innlegget er dedikert til deg, min kjære søster F. :)

Så hva skal en si i et slikt innlegg da? Jeg kan jo begynne å fortelle litt om henne som person, ihvertfall hvordan jeg tror hun er i og med at vi ikke har bodd sammen de siste ti årene. Som liten minnet hun om en engel, med helt lyse, myke krøller og store blå øyne som ofte fyltes til randen med sørgmodige krokodilletårer. Jeg sier nå absolutt ikke at hun var en sutreunge! Hun var derimot så skjør og følsom at hun ikke kunne la være å reagere på diverse urettferdighet i dagliglivet og samfunnet rundt henne. Og med sin lille, spede kropp smeltet hun ett hvert hjerte tror jeg.

Og det gjør hun enda, selv om hun gråter ikke fult så ofte lenger. Det lyse, nydelige håret og den slanke kroppen har hun så absolutt beholdt, men de store øynene smalner nå som oftest til ett småfrekt og utfordrende smil med en passende kommentar på slengen. Jenta er alltid blid, og jeg er ikke helt sikker, men jeg tror hun aldri har sagt et vondt ord om noen. Dessuten er hun utrolig morsom, smart og vittig, deler den kjente tørre familie-ordspill-humoren, og gir utrolig mye av seg selv.

En ting jeg alltid har beundret F for er ærligheten, tryggheten og åpenheten hennes. Hun kan absolutt ikke leses som en åpen bok, men det hun mener og føler kommer alltid ut i klartekst samtidig som hun utstråler trygghet i at det er sånn hun er og at det faktisk er greit. Jeg skulle gjerne slått meg til ro med alt jeg tenkte, følt meg trygg på det. Men så har hun jo så mange herlige og fine tanker også da at hvorfor skulle ikke det være bra nok liksom? :)

Nå har jeg skrytt så mye av henne at jeg faktisk må tillate meg å få henne til å angre hennes betingelse. Hun er nemlig svært svært betatt av en, så vidt jeg vet, veldig kjekk og alright gutt! Og hun klarer ikke holde kjeft om han!!! Hihi. Det er jo egentlig veldig morsomt med gutteprat og sladring, så bare fortsett. Jeg håper også at mens du leser dette, kjære F, kryper en ekkel følelse oppover ryggen din. Men slapp av, jeg poster selvfølgelig ikke på den vide verdens spindelvev hvem denne fantastiske og guddommelige gutten er :) Ikke det at jeg tror det er noen stor hemmelighet så mye som du snakker om han.

Jeg kunne ha skrevet i evigheter om hvor fantastisk du er, F, men nå får det holde for denne gang. Jeg håper du er fornøyd med avtalen, jeg vet at jeg ihvertfall får masse hjelp ut av den. Så tusen takk. Og ikke minst, jeg er veldig veldig glad i alle søstrene mine (tre stykker forresten).

:)

5 kommentarer:

  1. Hehe! Så koselig innlegg!
    Får virkelig følelsen av å kjenne lillesøster F, og hun virker utrolig søt!!

    Jeg er så stolt av deg som går på denne revyen med rak rygg og bein i nesa! Med lillesøster-hjelp eller ei. ;)

    SvarSlett
  2. Lillesøster F høres utrolig koselig ut! Hun må jo ha noen fine storesøstre hun har lært det av :)

    SvarSlett
  3. hehe, hun har nok det ja ;)

    SvarSlett
  4. Hahaha, liker innlegget! Avtalen er i boks, og du kan imitere meg så mye du vil<3 Du er verdens søteste størstesøster. Du aner ikke hvor glad jeg ble da jeg leste, du gjør dagen min bedre! Men da jeg kom til avsnittet om denne utrolig kjekke gutten, kjente jeg følelsen komme ja! haha, ingen hemmelighet kanskje, men når bloggen din kommer på topplista, så hadde det vært litt flaut hvis han leste navnet sitt. Digger deg Stine, fordi du er så kul at du skriver innlegg om meg (HINT S og M!!), og fordi jeg er veldig veldig glad i deg.
    PS: Må skrive største søster, for de to andre er ganske kule de også, selv om de ikke har skrevet et innlegg om meg, ENDA, hihi.
    PS nummer 2: Skyper med en annen kjekk gutt nå (kameraten til han utrolig kjekke), og du burde forberede deg på enda mere guttepræt!

    SvarSlett